Hoe bouw je een succesvolle webshop?

Het lijkt zo eenvoudig.  Start een website, maak een shop aan op eBay, stuur direct mails uit naar een gekocht adressenbestand en hup, je hebt je eigen succesvolle zaak opgezet voor bijna geen geld. (Ik heb de rekening even gemaakt, vaar minder dan € 1000 euro kan je deze zaken allemaal hebben).

Voorraad is niet echt nodig, je maakt een deal met je leveranciers, zorgt dat zijn rechtstreeks je verkopen aan de klanten leveren in ruil voor een lagere marge.  Maar dat is OK, je hebt geen overhead, je kan het na je uren doen en alles wat je verkoopt zal winst betekenen.  Risico loos ondernemen, nietwaar?  Het kan niet mislukken.

En, indien je al die moeite niet wil doen, dan nog kan je starten als affiliate van een andere webwinkel, je hebt enkel een website nodig en klaar is kees.  Of niet? 

Tal van ondernemers probeerden dit, en kwamen er nergens mee.  Het is vrij eenvoudig om te begrijpen waarom.  Indien u enkel rekening houdt met de opzet kosten en uw promotie beperkt tot direct mail, dan zal u zelden succes hebben, wat u ook doet.  Het vraagt toch wel iets meer denkwerk.

Het is waar, de drempel is zeer laag.  Juist daarom is de concurrentie zeer groot en wordt het steeds belangrijker je te onderscheiden van anderen en bezoekers naar je website te lokken.  En dat, dat is een volle dagtaak.

Er zijn drie stappen die je moet doorlopen om van je aanbod een succes te maken. Je moet zorgen voor de juiste weergave van je zaken, je moet er mensen naar toe lokken en je moet voor een uitzonderlijk aanbod zorgen (en daarmee bedoel ik niet de prijs).

Ik ben bij enkele webshop projecten betrokken en heb geleerd dat zonder de basis in orde te maken, je kansen op slagen vrijwel nihil zijn.  U kan een volledig artikel waarin deze basis principes worden uitgelegd lezen op mijn website.  U kan de ontwikkeling van een echte live webshop volgen op www.stringmaster.eu Daar kan u de komende maanden de werking en uitwerking van deze principes in actie zien. (we webshop is al functioneel en staat online, tegen einde september zullen alle features ervan online en ready for business staan.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s